Hoxe achégovos un descubrimento en forma de App: Plickers.
Plikers é unha nova ferramenta totalmente gratuíta, super sinxela e capaz que facer moito máis que avaliar e motivar aos estudantes e só precisamos un ordenador e UN único dispositivo móbil con Android ou iOS (a tablet, o móbil persoal...).
Como funciona?
Na web Plikers atoparedes totalmente gratis a descarga das tarxetas Plickers, debaixo de este parágafo tedes un exemplo dunha delas. Cada unha das tarxetas é diferente, como se fora a sinatura persoal dos vosos estudantes que a app emprega para identificar a cada un deles. O numeriño das esquinas corresponde a aquel que lle foi adxudicado a cada alumno/a no sistema. Tamén, como vedes, cada lado do cadrado ten una pequenísima letra que representa as catro opcións de resposta. (Ao ser tarxetas distintas e as letras laterais pequenas evita e imposibilita a tentación de copiar a posición da tarxeta de outros compañeiros/as) Os estudantes respostarán levantando a tarxeta e rotándoa de xeito que na parte superior se atope a que consideren oportuna ou correcta.
Entón, nós escanearemos a clase desde o dispositivo móbil coa app, e, impotantísimo, non preciosamos ir tarxeta por tarxeta senon que cunha visión xeral o dispositivo recoñecerá todas as respostas en segundos.
Deberedes saber que na web poderedes incluír tantas clases coma precisedes e, se así o queredes empregar o mesmo set de tarxetas para todos os grupos. (Eu recomendo imprimir en cartulina branca ou en folio e pegar en algo ríxido para darlles unha boa durabilidade ás tarxetas e, no caso de que queirades plastificar tede en conta que precisaredes fundas mate xa que se reflicten a luz poden dar problemas no escaneo).
Outra carácterística xenial é que non sempre teñen que ser preguntas que introduzamos en texto senon que se poden subir imaxes de xeito moi rápido o cal multiplica as opcións de uso da App (imaxinade preguntas sobre as horas con reloxos analóxicos, analizar gráficos, obras de arte, paisaxes...).
Ademáis temos distintas opcións de mostrar os resultados na pantalla, con nomes, con gráficas e de xeito anónimo, etc. de xeito que reduzamos o estrés ou a competitividade cando é preciso. E tamén permítenos exportar moitos datos coma se de informes se tratara.
Para que usalo? As opcións son moitísimas máis aquí deixo un exemplos rápidos:
- Avaliar os coñecementos previos antes da intruducción dalgún tema ou tarefa.
- Realizar avaliación formativa por exemplo facendo tres ou catro preguntas en cada sesión para resolver dúbidas
- Como concurso-proba final dalgunha unidade.
- Para elexir ou votar de xeito anónimo sobre calquera cousa (a presentación de que grupo gustou máis?, que obra preferides traballar?,...)
- Para coñecer de xeito moi rápido (e sen ter que estalo rexistrando en táboas ou cadernos) o punto no que se atopa cada alumno/a dentro dun proxecto/tarefa/taller por exemplo incluíndo as opcións: "Inicio pu borrador", "Preciso axuda/ 2ª fase", "Revisando/3ªFase", "Finalizando/Retocando"
- Para recoller de xeito anónimo impresións, estados de ánimo, sensacións...
- Para a autoavaliación establecendo a gradación coma nas rúbricas. nas respostas..
- E un longo etc.
É tan rápido e sinxelo que pode empregarse desde infantil ata os niveis máis altos de educación, incluso hai experiencias moi satisfactorias de enquisas a páis e nais en reunións empregando os Plickers, a ferramenta que tamén empregan os seus fillos/as a na escola.
Resumindo, paréceme unha ferramenta á que sacarlle moitísimo partido xa que é gratis, é sinxela, é adaptable a situacións, grupos, contextos, áreas, tarefas... case infinitas; é novidosa, proporciona feedback ao instante e ten un punto motivador moi valioso.
Interesante? Animádesvos a probalo? Novas ideas de uso?
Saúdos desde a fiestra.