Páxinas

30/08/2017

10 Apps para calquera clase!

O regreso ás aulas xa está asomando cun novo curso cheo de expectativas, ideas e proxectos; estamos de volta! (Aquí tedes unha entrada con actividades e materiais para os primeiros días para botar unha ollada)

Cada vez que alguén emprega ou nome unha aplicación para empregar nas aulas vennos á cabeza aquelo de "é que hai apps para todo" e é certo que existen moitísimas aplicacións adicadas ou que se poden adicar á tarefa educativa máis alá das de organización docente e as clásicas de creación (iDoceo, Genially, Prezi, etc.)


Se ben hai aplicacións adicadas a áreas ou asignaturas concretas moi interesantes como as de programación sinxela tipo Scratch ou Hopscotch, moitas de música, idiomas, etc. Hoxe quero achegar unha selección de aplicacións que se poden empregar en variadas situacións incluído ademáis varias para as que non é necesario ter varios dispositivos para a aula.

Aquí van algunhas das miñas favoritas:

PLICKERS

A primeira que quero destacar é Plickers, é unha aplicación xenial para a realización de preguntas, tests, enquisas, votacións, etc. e que so precisa un único dispositivo na aula (que ben puidera ser o móbil persoal do docente) sobre esta aplicación e como se emprega tedes unha entrada enteira aquí. Sen dúbida unha das miñas favoritas e máis empregadas ao longo do tempo.





Layar (e tamén Aurasma) son aplicacións para traballar con Realidade Aumentada, a primeira é, na miña opinión algo máis sinxela, moi útiles e interesantes para variadísimas actividades, por exemplo, os rapaces/zas poden crear vídeos de opinión sobre libros que lean e estos insertarse en Realidade Aumentada nas portadas deses libros, ou crear obras de arte cuxa explicación personal pode escoitarse ao ser escaneadas, explicar mapas... as posibilidades son infinitas.





SeeSaw: É unha aplicación adicada á creación dun portfolio dixital de forma moi sinxela e desde os niveis do alumnado máis novo. Os/as alumnos/as poden acceder cun código da aula que lles sexa proporcionado de xeito que non hai que completar farragosos formularios de inscripción nin hai necesidade de que teñan un e-mail asociado. 

Cada alumno/a pode engadir ao seu portfolio (ou ao de varios compañeiros se, por exemplo, o traballo foi en equipo) fotos, vídeos, debuxos, documentos, anotacións e ligazóns e tamén engadir comentarios en audio ás fotos, debuxos, etc. Ademáis o mestre/a pode revisar cada elemento antes de ser "publicado", facer anotacións, avaliacións, enviar mensaxes, crear cartafoles para que a clase acceda. É unha aplicación moi, moi sinxela para todo o que oferta e á que tamén poden acceder via web (nunha aula de informática é unha opción). Recomendo moitísimo que lle deades unha oportunidade.


Esta non é propiamente unha aplicación para dispositivos móbiles xa que se emprega no propio navegador do ordenador da aula pero é que é unha marabilla. Chámase Classroom Screen, accedendo a Classroom Screen podemos seleccionar os widgets que desexamos ter en pantalla e podemos incluír prácticamente todo o que precisamos, ademáis está dispoñible en varios idiomas, entres eles o galego, podemos mostrar ao alumnado a hora ou un cronómetro simplemente engadíndoo, tamén un semáforo no que activar o verde, vermello ou ámbar dependendo do significado que lle otorguemos ás cores, empregar símbolos de traballo seleccionando o apropiado para o momento da sesión (traballo en equipo, discusión en parella, falar baixiño ou necesidade de silencio), aínda inclúe máis cousas! un bloc de notas de de escritura e tamén de debuxo (ambos pódense facer pantalla completa cun clic se é preciso), podemos ter códigos QR na pantalla, simplemente engadindo a dirección web e o código xérase automáticamente para que o poidan escanear. Por si non fora suficiente  pódese incluír tamén unha calculadora, un selector aleatorio no que se poden poñer nomes, grupos, actividades...  Todas estas funcionalidades poden engadirse ou non na pantalla ao noso gusto e usos, moi, moi útil e incríblemente sinxelo, un 10.



Classdojo (e Classcraft para máis maiores): mundialmente coñecida, esta aplicación, creada nun inicio como xeito amable e divertido de xestión de comportamentos evolucionou co propio uso por parte dos docentes para formar parte de moitas das gamificacións de aula cunha narrativa e formas de gañar e peder "poderes", "forzas", etc. de xeitos moi interesantes. 



Greenscreen e Touchcast: Son dúas aplicacións para a realización de vídeos con croma, sinxelo, (greenscreen moi sinxela, sobretodo para que a empreguen os alumnos/as de forma autónoma)  útil e con gran acabado, facer un telexornal? explicar un documental? crear unha aventura?

Spreaker: Unha aplicación tamén dispoñible en versión web para a creación de podcasts na clase, moi sorprendente polas súas funcionalidades.




Nearpod, esta aplicación pretende a elaboración de sesións interactivas permitindo a inclusión de presentacións, documentos, contido multimedia (video, foto, realidade aumentada, etc) e incluíndo creadores de actividades, o alumnado tamén accede cun código de aula desde un ordenador ou dispositivo e o mestre pode controlar a lección de todos os dispositivos que están "dentro", inclúe a posibilidade de actividades coma o "quizz"(poderemos compartir resultados ou ocultalos) ou "Draw it" que crea unha especie de pizarra en cada dispositivo ideal para a resolución de preguntas abertas, problemas, respostas en debuxo, escritas, con fotos insertadas, etc. e o mestre/a recibe as respostas. (Bastante similar é outra aplicación chamada Socrative)


Kahoot: Máis sinxela que Nearpod e Socrative é un sistema de resposta basado no xogo, permite crear actividades e preguntas que se desenvolvan coma distintos xogos (de velocidade, respostas de equipo...)



Edpuzzle: é certo que aínda non esta dispoñible a versión docente da app (só web) pero merece a mención, edpuzzle e unha aplicación para dispositivos móbiles e tamen web na cal podemos empregar calquera vídeo existente ou subido por nós, cortalo, incluírlle outro audio ou comentarios e, o máis significativo, incrustarlle preguntas abertas, con ou sen feedback inmediato, preguntas tipo test e comentarios. Así poderemos compartir ese vídeo coa aula na propia aplicación e os alumnos/as poderán dar as súas respostas que recibiremos.


Ata aquí a entrada con 10 aplicacións que merecen unha ollada, hai moitas máis como ben sabedes mais procurei facer unha selección entre as miñas favoritas e de máis uso e outras que poden ser menos coñecidas procurando que atopedes algunha novidade e tamén tendo en conta aquelas que non precisan moitos (ou ningún!) dispositivos.

Agardo que algo vos sexa de utilidade e tamén que teñades moi boa volta aos centros,  moi pronto novos proxectos e materiais. Feliz volta ao cole!

Saúdos desde a fiestra. 



10/08/2017

Axenda simple do 2º e 3º trimestre. Descargable

Hai uns días, nesta entrada, explicaba ou meu método "mixto" de organización no cal a axenda física é só un acompañamento necesario para min pero lixeiro que divido en trimestres mentres que o "peso" lévao o soporte dixital (visita a entrada anterior se queres saber máis sobre isto).


Aínda que para min é moi comodo levar só un caderno A4 delgadiño tamén comprendo a posible utilidade de ter todo o curso xunto de xeito que aquí van os outros dous pedazos da axenda simple que continúa co formato e estética que decidín para este curso e que podedes descargar libremente.





Agardo que vos sexa de utilidade e lembrade que tedes a parte do primeiro trimestre na entrada anterior.

Moi pronto entramos de cheo nos proxectos, tarefas e materiais de aula que devezo por ir compartindo en canto poida!

Saúdos desde a fiestra!

08/08/2017

Organizando o curso 17-18! Axenda descargable, iDoceo e outras.

Chega agosto e ábrese a fiestra para que entre o aire! 
Chegadas estas datas unha xa deu unhas cantas voltas á organizaciónproxectos e materiais para o novo curso, a verdade. Xa teño unha ringleira de proxectos abertos e materiais en contrucción que moi pronto iredes vendo.

Ademáis, sempre se pensa en xeitos de optimizar a organización e planificación da globalidade do curso.


Como xa contara na entrada sobre organización do curso pasado, tras ter alternado entre anos nos que toda a miña organización docente era dixital e outros nos que empregaba moito papel e cadernos docentes físicos atopei a miña fórmula persoal, o que coido que máis se adecúa ás miñas necesidades, e é unha opción combinada.

Coma organizador de aulas, grupos, notas e rexistro de calificacións en canto a competencias e proxectos seguirei empregando iDoceo (só para dispositivos Apple), xa comentara que probara outros como "Cuaderno del profesor" e o de Additio mais cada día recomendo máis encarecidamente o iDoceo se o dispositivo que empregas ten a mazá por marca. As súas posibilidades, optimizacións e uso son cada vez máis sorprendentes e funcionais para todo tipo de docente e ademáis da gran capacidade de personalización que ten cada día incorpora funcións máis  interesantes, persoalmente intéresanme e destaco especialmente: 

  • Total integración co entorno Google Classroom.
  • Facilidade para a organización da avaliación do desenrolo de competencias cun completísimo sistema de xestión  de estándares e competencias (video explicativo máis abaixo, funciona incríble!)
  • Diario e planificador por día/semana tanto xeral como para cada grupo.
  • Integración coa asignación de insignias (badges) (moi interesante para todos os proxectos gamificados ou ludificados, e esta asignación de insignias pódese vincular tamén con Google Classroom)
  • Actualización e optimización da aplicación con moita frecuencia e xeralización no seu uso.

Non direi que é á máis sinxela de comezar a empregar pero cun chisco de tempo argallando é, sen dúbida, á que eu lle saco máis rendemento, tamén vai no gusto, recoñezo que cando empreguei "Cuaderno del profesor" e a de Additio a curva de aprendizaxe foi moito máis rápida e nun minuto tes andando un cuaderno sinxelo, con menos funcionalidades pero válido para moitas tarefas.


Tras curso desbotando o uso de papel recoñezo que eu preciso un pequeno soporte físico, moitas veces teño moitas frontes abertas, ideas, proxectos e tarefas que prefiro ter organizadas nun caderno no que escribo, borro, cambio, pego cousas, etc. e este tamén mellora a miña eficiencia.
Non gosto de cargar con pesadas axendas docentes (ou non docentes) só para a planificación de actividades de aula así que opto por elaborar unha que resulte cómoda e divídoa nos tres trimestres de xeito que levo unha pequena libreta. 
Aquí podedes descargar o modelo de axenda lixeira que fixen para o primeiro trimestre.



Coido que esta mesma semana subirei outra entrada con parte da organización de aula. Cantos/as empregades o portfolio do alumno/a? para min é un recurso moi potente e de valioso poder para o desenvolvemento de aprendizaxes, ademáis cada día hai máis xeitos de crealos, presentalos, etc. así que... pronto a miña idea, apps e demáis.

Xa teño varios proxectos e actividades no forno listas para ir subindo así que, comezamos de novo! Agardo que esteades a pasar unhas boas vacacións, desfrutade!

Saúdos desde a fiestra!

Ups! Non quero marchar sen deixar mostra da curtametraxe (case media...) que crearon, guionizaron, prepararon, representaron e estrearon os rapaces de 1º e 2º do CEIP de Caión o curso pasado co soporte desta mestra e do seu incríble mestre de música, estos proxectos, claro, son  imposibles sen a impecable implicación de cada alumno/a así como a do resto do claustro e a axuda das familias, nesta outra entrada tamén podedes ver o proxecto "cinema na escola" por si vos animades!



ACTUALIZACIÓN: Nesta entrada podedes descargar xa a segunda e terceira parte da axenda imprimible!