Páxinas

30/03/2017

Xogando coas mates (I) por estacións para 1º e 2º

Bo día!

Hoxe gosto de traervos un material sinxelo, útil e divertido para matemáticas dos primeiros niveis de primaria.




Xa había demasiado que o meu compañeiro de nivel e máis eu tiñamos a idea na cabeza e, por fin, materializouse (ás veces non é sinxelo roubar tempo ao tempo). 

O obxecto deste material é que, unha sesión de matemáticas á semana se invirta en xogos e actividades lúdicas matemáticas por estacións (ou por rincóns como se lle chama en infantil).

Aquí traio a prensentación de 5 sinxelos xogos que empregan material moi accesible e habitual coma dados, barallas de cartas ou dianas (desas de velcro que andan apartadas polos almacéns de Educación Física ou feitas na propia clase).

A intención é dividir a clase en cinco grupos que irán rotando polas distintas estacións durante a sesión de matemáticas. Cada actividade está pensada de xeito que o alumnado poña ao servizo do xogo destrezas e estratexias matemáticas correspondentes ao seu nivel con crecente acerto.

Estes primeiros cinco xogos traballan estratexia, operacións básicas, cálculo mental, sistematización, decenas e unidades, etc. dun xeito lúdico favorecendo a interiorización de conceptos aos que dotamos de significatividade.

Por exemplo, o primeiro xogo, chamado "Achégate a 99" ao que temos xogado en gran grupo é un éxito. Neste xogo cada equipo ou participante emprega unha plantilla como a seguinte (moitas veces facíamola a man pero tendo algunhas plastificadas para a zona vale para que poidan escribir con rotu e borrar) e realízanse 6 tiradas de dado.




En cada tirada o participante ou equipo debe escoller entre a decena e a unidade (por exemplo, se sae un 4 deben elexir se nese punto querer sumar 4 ou 40), unha vez que todos/as seleccionaron, tírase o dado de novo, e así ata as 6 veces.
Unha vez feitas 6 tiradas súmanse as decenas e unidades seleccionadas e gana aquel equipo ou participante que máis se achega a 99 e non excede a cantidade (débese comprobar a conta). 

Decenas, unidades, cálculo, estratexia, incluso podería dicir que soñan con algo de probabilidade intrínseca ("Non creo que volva saír un X vou poñer o Y!"), emoción, etc. todo iso e máis nun xogo sinxelo, divertido e moi agradecido. E ao igual que con este, tamén cos demáis xogos que engado, desde a archicoñecida e tradicional "Escoba" ao 20-20 ou o "Eu prometo" propostas lúdicas e sinxelas para o desenvolvemento de habilidades matemáticas

Aquí podedes descargar as ideas nos cartaces que empregamos en cada "estación" que conteñen as reglas básicas do xogo por se algo nos esquece.



A intención é que as "estacións" varíen, cambiemos os xogos cada certo tempo explorando distintas posibilidades e recursos, así que pronto teredes máis novas e material por este blogue.

Agardo que vos sexa de interese ou utilidade.

Saúdos desde a fiestra.

19/03/2017

Axenda docente do terceiro trimestre

O tempo pasa voando... e coma quen no quere a cousa xa estamos inmersos en sesións de avaliación, boletíns e cerrando o segundo trimestre.




Coma fixen nos outros dous aquí deixo a axenda docente que emprego eu, é a que me facilita programar as actividades de aula xa que para o resto de datos (asistencia, rexistros de calificacións de traballos e probas, equipos, etc.) emprego o formato dixital. 

Personalmente para esto emprego a aplicación IDoceo pola súa capacidade de personalización, versatilidade, etc. mais nesta outra entrada xa recomendei outras que tamén funcionaron moi ben comigo e teñen certas vantaxes coma que son menos "engorrosas" aínda que permitan menos modificacións.

Aquí podedes acceder á axenda lista para ser descargada e imprimida a doble cara, o certo é que estou moi satisfeita con ter dividido a axenda nos tres trimestres para non cargar cun formato innecesariamente pesado e pouco manexable como o que empreguei nalgunha outra ocasión.



Deséxovos a todos e todas que teñades moi bo final e inicio de trimestre, que manteñades a ilusión, que as carreiras por abranguelo todo non vos amolen e disfrutedes da viaxe e que non esquezamos que a aprendizaxe está no proceso e non no resultado.

Moi pronto teredes por aquí máis ideas, proxectos xogos e experiencias que xa estou desexando partillar en canto lle roube un pouco de tempo ao tempo.

Para abrir boca déixovos un video realizado co galo do 8 de marzo, día da muller. Fixemos un pequeno estudo da orixe da celebración do día, análise da situación actual, un amplo debate que nos levou varias sesións, etc. no que tamén empregamos este outro video que realicei para visualizar aspectos relevantes da conmemoración deste día, e tras moito conversar e confrontar ideas fixemos unha lista común de enunciados para a creación do video.





Saúdos desde a fiestra!